Au pair-jobbet følger typisk de franske børns skoleår, hvilket betyder, at du skal kunne begynde i starten af september og blive til slutningen af juni

Det er derfor særligt i løbet af foråret og først på sommeren , at familier begynder at lede efter en au pair til det kommende skoleår. Dog er det også muligt at finde en sød værtsfamilie på andre tidspunkter – hvis de fx er sent ude eller deres aftale med en anden au pair er ophørt før tid.

Et par gode råd til annoncen:

• bør være på fransk (evt. engelsk)
    • skal forklare din motivation for at blive au pair
    • skal være kort og præcis (max 1/2 A4-side)
    • bør eksplicitere perioden, du kan arbejde i
    • skal indeholde kontaktoplysninger (mail og gerne et telefonnr.) samt evt. billede

Har du spørgsmål til din egen annonce eller en familie, som du overvejer at tage kontakt til, er du altid velkommen til at kontakte vores ungdomsrådgiver enten telefonisk på +33 (0)9 51 13 82 31, pr. mail til ungkontor@frederikskirkenparis.dk eller ved personligt fremmøde i tidsrummet tirsdag, torsdag og fredag kl. 10-16.

Det koster 110 kr./15€ at få en annonce lagt på Frederikskirkens hjemmeside, og hermed støtter du kirkens sociale arbejde, der året rundt sørger for spændende arrangementer, hvor du kan møde andre unge danskere, der ligesom dig har taget springet og er flyttet til Paris eller omegn. Du kan læse mere om, hvad vi laver HER.

På kirkens hjemmeside finder du også annoncer fra (franske) familier, som søger en au pair. Det giver dig mulighed for selv at tage kontakt til en familie, som du synes lyder som et godt match for dig.

Vi gør opmærksom på, at en eventuel aftale og kontrakt mellem en au pair og en familie indgås på eget ansvar, men vores ungdomsrådgiver er her altid for at rådgive dig og hjælpe dig på vej, hvis du har nogle tvivl.

Alternativt kan du oprette en profil på au pair world . Det er gratis at oprette en profil, og det kan være lettere at finde et større udbud på denne hjemmeside. Også de sociale medier kan bruges til at finde en god værtsfamilie. I Facebookgruppen ’Padam Padam’  deles sommetider opslag fra tidligere au pairs, som ønsker at hjælpe sin værtsfamilie med at finde en ny sød dreng/pige til at varetage jobbet.

Næste tirsdagsaften