At finde en bolig i Paris er ikke altid let, og det er desværre også dyrere, end man er vant til fra Danmark. De boliger, der oftest tilbydes, er værelser, studios og små lejligheder. Et studio er en lille et-værelses lejlighed med lille køkkenafdeling, toilet og bad. For et studio på 10-15 km2, skal man regne med at betale mellem 600-800 € pr. måned.

Det er nemmest at finde bolig, når du er i Paris, dels fordi udlejer vil kunne se eventuelle lejere, før der lejes ud, og dels fordi det for dig er det sikreste at have set udlejer, kvarteret og boligen, inden du siger ja til noget. HUSK!  Lad være med at betale for noget, du ikke har set eller har fået papirer på, da du kan risikere at miste dine penge.

Vær opmærksom på, at når der i en fransk boligannonce står ”charges comprises”, dækker huslejen normalt alle udgifter - undtagen el.

Du kan bl.a. finde boligannoncer på vores hjemmeside HER . Prøv også at kigge forbi den amerikanske kirkes store opslagstavle (63, Quai d’Orsay, 75007), hvor der bliver sat nye annoncer op hver torsdag (både job og bolig).
Du kan også kigge forbi den svenske kirke, som også har en opslagstavle (9, Rue Médéric, 75017).

Som regel betaler du 1-3 måneders husleje i depositum. Husk altid at lave en skriftlig kontrakt med udlejer.

Links til boligsøgende

alouer.fr
seloger.fr

appartager.com